Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAppel, Christine; Pujolà, Joan-Tomàs
TitelDesigning Speaking Interaction in LMOOCs: An eTandem Approach
QuelleIn: ReCALL, 33 (2021) 2, S.161-176 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Appel, Christine)
ORCID (Pujolà, Joan-Tomàs)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0958-3440
DOI10.1017/S0958344021000045
SchlagwörterSecond Language Instruction; Second Language Learning; Online Courses; Computer Mediated Communication; Intercultural Communication; Instructional Design; Integrated Activities
AbstractPromoting speaking interaction remains a challenge for language massive open online courses (LMOOCs), both from a pedagogical and technological standpoint. This paper describes the design process of the tandemMOOC, which exploits the massive, open and online features of MOOCs in order to offer language learners online speaking interaction practice with native speakers of their target language. The course is based on eTandem language learning principles and equips learners with the necessary competences to be able to cope with online second language (L2) speaking opportunities. Following a design-based research approach, this paper presents an analysis and discussion of seven components of the design: learning environment, facilitation dynamics, dyad configuration, task types, task topics, feedback provision, and gamification components. The analysis of the implementation of these elements results in a set of key features for the integration of L2 speaking interaction activities in LMOOCs. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ReCALL" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: